Światowy Dzień Walki z AIDS

1 grudnia Szkoła Podstawowa w Koloni włączyła się w profilaktyczną akcję walki z AIDS. Światowy Dzień AIDS był dobrą okazją by przypomnieć, czym jest wirus HIV i jaką chorobę wywołuje. W 2020 roku hasło Światowego Dnia AIDS, promowane przez UNAIDS, Program Narodów Zjednoczonych ds. Walki z AIDS na świecie, brzmi: Globalna solidarność, wspólna odpowiedzialność. W ramach akcji uczniowie klasy VII uczestniczyli w warsztatach zdalnych, na których wykonywali prace plastyczne na temat właściwych zachowań wobec ludzi zarażonych HIV. Dzieci dowiedziały się, jak można zarazić się HIV oraz  jak uniknąć zarażenia. Prace wykonane przez uczniów wyróżniają się starannością i bogactwem treści. Z wykonanych plakatów został przygotowany happening profilaktyczny.

Joanna Tusk – pedagog szkolny

 

Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka

20 listopada br, w naszej szkole obchodzono Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. W tym roku świętowaliśmy 31. rocznicę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. Międzynarodowa konwencja to dokument, w którym zostały spisane wszystkie prawa dziecka. Był to dobry moment, by przypomnieć, że dzieci mają swoje prawa, że są one niezbywalne i należy ich zawsze przestrzegać. Tego dnia odbyły się w szkole zdalne zajęcia z pedagogiem, na których uczniowie analizowali treści Konwencji o Prawach Dziecka i przedstawiali je w formie plastycznej. Ponadto uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną o prawach dziecka. Znalazły się w niej nie tylko prawa dzieci, ale również ciekawa bajka, piosenka, quiz i zadania interaktywne. Był to dobry czas refleksji i dyskusji o dziecięcych potrzebach i troskach.

Joanna Tusk – pedagog

Zuchy i Chorągwiany Zlot Mikołajkowy

„Choć nie zaznał biedy w domu,

Widział, komu źle się wiedzie,

I pomagał po kryjomu (...)

Czerpał radość z tej pomocy.

(M. Brykczyński - Jak to było z Mikołajem?)

Akcja „ Mikołajkowe ciast i ciasteczek formowanie i domowe biwakowanie” pozwoliła na  udział zuchów  w Chorągwianym Zlocie Mikołajkowym on-line. Zuchy aktywnie i z radością (co widać na zdjęciach) przystąpiły do wykonywania zadań, przygotowały świąteczne wypieki ciasta i ciasteczka (m.in. pierniki i pierniczki, ciastka z płatków owsianych). Przy pomocy rodziców wykonały cudowne, kolorowe wypieki.  Szperały w rodzinnych zbiorach poszukując przepisów, poznały receptury prababć i babć, wg których działały. Po pracy często z rodzeństwem  zorganizowały domowe biwakowanie, budowały „namioty” , śpiewały piosenki, świeciły latarkami czołowymi, aby  na karimatach, w śpiworach/ lub pod kocami udać się w „objęcia Morfeusza.” (Ciastka niektórzy z rodziców zuchów zabrali do pracy, gdzie poczęstowali swoich kolegów -  zrobiły ogromną furrorę. Zuchy otrzymały prośby o udostępnienie przepisu. Chętnie podzieliły się swoim odkryciami z innymi. Wykonały także kartki świąteczne i wysłały m.in. do zaprzyjaźnionej z gromadą uczestniczki Powstania Warszawskiego Pani H. Kryska i innych osób starszych i samotnych.

Przyboczni i zastępowi  1 DH i 1 GZ wcielili się w rolę Mikołaja i obdarowywali zuchy i harcerzy słodkimi upominkami.

Opracowała: Małgorzata Szadkowska

 

 

 

„Przygotujmy lepszy świat”

„Przygotujmy lepszy świat” to program edukacyjny dla klas 1-3 szkół podstawowych, którego celem jest pokazanie dzieciom, że ich codzienne wybory żywieniowe mają znaczenie dla nich i dla naszej planety. Uczestniczące w programie dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności pozwalające im wybierać w diecie to, co najlepsze dla nich
i dla planety. Poznają ciekawe przepisy i samodzielnie lub z rodzicami przygotowują posiłki oparte na składnikach roślinnych. Podzielenie się zdjęciem każdego posiłku przygotowanego z produktów pochodzenia roślinnego oraz warzywa tygodnia to możliwość zdobycia cennych punktów w grze o nagrody. W naszej szkole w projekcie biorą udział: Klasa I z wychowawcą Małgorzatą Szadkowską, klasa II z wychowawcą Katarzyną Okrój, klasa III z wychowawcą Panią Danutą Kobiela. W minionym tygodniu warzywem tygodnia był pomidor. Oto dania przygotowane przez naszych uczniów i ich rodziców.

 

Żywioły natury w klasach 0-III

Troska o środowisko naturalne jest bardzo ważna. Wierzymy, że dobre nawyki ekologiczne warto wpajać już od najmłodszych lat, dlatego Oddział Przedszkolny i kl. I-III naszej szkoły uczestniczyły w programie  edukacyjnym i akcji „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków” .  Z ciekawością poznawały przygody bohaterów lektury i podjęły małe działania na rzecz naszej planety.

Podczas zajęć (także on-line)dzieci wykazywały się  kreatywnością  i eksperymentowały poznając kolejne żywioły natury: powietrze, wodę, ogień i  ziemię.  

Wychowawczynie razem z dziećmi zrealizowały  wszystkie filary tematyczne, w związku z czym  włączamy się do rywalizacji o nagrodę główną  - Grand Prix.

 Projekt realizowały: Joanna Lekner,  Katarzyna Okrój –Kleina, Danuta Kobiela , Małgorzata Szadkowska.

 

Troska o środowisko naturalne jest bardzo ważna. Wierzymy, że dobre nawyki ekologiczne warto wpajać już od najmłodszych lat, dlatego Oddział Przedszkolny i kl. I-III naszej szkoły uczestniczyły w programie  edukacyjnym i akcji „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków” .  Z ciekawością poznawały przygody bohaterów lektury i podjęły małe działania na rzecz naszej planety.

Podczas zajęć (także on-line)dzieci wykazywały się  kreatywnością  i eksperymentowały poznając kolejne żywioły natury: powietrze, wodę, ogień i  ziemię.  

Wychowawczynie razem z dziećmi zrealizowały  wszystkie filary tematyczne, w związku z czym  włączamy się do rywalizacji o nagrodę główną  - Grand Prix.

 Projekt realizowały: Joanna Lekner,  Katarzyna Okrój –Kleina, Danuta Kobiela , Małgorzata Szadkowska.

Zbuduj Dom Harcerza – konkurs konstrukcyjny

Zbuduj Dom Harcerza – konkurs konstrukcyjny.

Uczniowie kl. IV i  V, zuchy z 1 GZ „Ekoludki” uczestniczyli w konkursie konstrukcyjnym „Zbuduj Dom Harcerza.”  Konkurs był organizowany z okazji 50. rocznicy otwarcia Domu Harcerza w Gdańsku. Zadanie polegało na wymyśleniu koncepcji budowli, zgromadzeniu różnego rodzaju klocków i … budowaniu, wykonaniu zdjęcia pracy i przesłaniu jej do organizatorów konkursu!   Uczestnicy z zaangażowaniem przystąpili do działania, zdjęcia prac przesłali do Chorągwi Gdańskiej ZHP.  

A teraz …? Czekają na wyniki.

Opracowała: Małgorzata Szadkowska

 Działanie dofinansowane ze środków Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030.

 

Projekt edukacyjny „Serdeczna Karteczka”

Uczniowie  z klas I-III oraz Oddziału Przedszkolnego biorą udział w projekcie edukacyjnym „Serdeczna Karteczka”. Zadaniem uczniów jest wykonanie  kartki z życzeniami dla wybranego „Bohatera miesiąca”, aby w ten sposób okazać sympatię, życzliwość i zainteresowanie drugiemu człowiekowi. Jest to projekt plastyczno-techniczny, dzięki któremu dziecko może zaprezentować swoją twórczość, kreatywność i zaangażowanie. W listopadzie ”Bohaterami miesiąca” byli kucharze i restauratorzy dla, których nasi uczniowie przygotowali przepiękne kartki, które przekazaliśmy adresatom w wersji elektronicznej.

Opracowała Katarzyna Okrój

 

Andrzejki 2020

„Dziś cień wosku ci ukaże, co ci życie niesie w darze…”

Kiedyś uważano listopad za miesiąc magiczny,  niezwykły… . Ludzie wykorzystywali ten czas na wróżby, które miały przepowiadać przyszłość.  Co roku harcerze, zuchy i uczniowie naszej szkoły, spotykali się na wieczorze wróżb. Pragnąc kultywować tradycje szkoły w br. roku wróżby przeprowadzaliśmy on-line. Też było  ciekawie, chociaż inaczej.

Opracowała:
Małgorzata Szadkowska

 

Z harcerskiego kociołka

Harcerze 1 DH im. H. Derdowskiego oraz zuchy 1 GZ „Ekoludki”  z Koloni uczestniczyli w akcji SZOK – Smaczne Zdrowe Ogniskowe Kucharzenie organizowanej przez Chorągiew Gdańską ZHP.  Poprzez zrealizowanie zadania pozyskaliśmy dla drużyny –kociołek i zostaw do gotowania na ognisku. Naszą akcję nazwaliśmy „Smaczne, zdrowe, ogniskowe kucharzenie - Harcerskie bulgotanie – w kotle gotowanie z cateringiem  harcerze –zuchom „Z harcerskiego kociołka”. Udział w akcji  pozwolił  na współpracę zuchów i harcerzy w warunkach pandemii.  Zuchy przynosiły w podane przez drużynową miejsce różne warzywa zebrane w ogródkach przydomowych i szklarniach (cebulę, cukinię, kabaczki, marchewkę, pomidory, paprykę i inne). Natomiast harcerze, zgodnie z obowiązującymi obecnie zasadami,  w innym terminie obrobili warzywa, przygotowali miejsce na ognisko i zaczęli GOTOWAĆ. Pilnowanie „ognia” i dbanie o odpowiedni płomień okazało się radosnym wyzwaniem,(listopad, sobotnie popołudnie, wiatr), wspaniałą przygodą i niezwykłym kulinarnym doświadczeniem. Gotowali w oparciu o wcześniej uzyskany i udoskonalony przez siebie przepis. W czasie przygotowywania potrawy nanosili poprawki do przepisu oraz wykonywali dokumentację zdjęciową, w tzw. międzyczasie śpiewali. Gotowy posiłek nakładali do przygotowanych menażek, i słoików. Następnie było roznoszenie (catering) posiłku do zuchów, (o czym wcześniej poinformowali rodziców zuchów). Ostatnie porcje dotarły do odbiorców wieczorem. Harcerze także spożyli produkt przygotowany przez siebie -  uzyskał najwyższą z możliwych notę.  W efekcie w/w działań pokazaliśmy nie tylko sobie, że możliwe jest współdziałanie  w trudnych warunkach. Harcerze udowodnili, że umieją przygotować smaczne i pożywne danie na ognisku, zorganizować catering, współpracować ze sobą i zaangażować do pomocy młodszych kolegów. W ramach przedsięwzięcia nawiązali także współpracę z rodzicami zuchów, pokazali że przestrzegają zasad BHP przy ognisku oraz higieny przygotowywania posiłków. Wykonali także dokumentację zdjęciową i sporządzili przepis. Przy okazji podjętego działania zdobyli sprawności zuchowe i harcerskie. Było to wspaniałe doświadczenie, które postanowili powtórzyć- może zimą?

W/w działanie uzyskało aprobatę rodziców, a telefony z pochwałami umiejętności kucharskich harcerzy były miłym zwieńczeniem działania.

Celem projektu, w którym uczestniczyliśmy  było nabywanie przez harcerzy umiejętności samodzielnego przygotowywania posiłków z dostępnych produktów w warunkach biwakowych i obozowych. Wykonanie dania smacznego, zdrowego, na ognisku, w kociołku. Umiejętność higienicznego przygotowywania dań, dokumentowania ich oraz wykonania przepisu „dla potomnych.”

Akcję koordynowały dh drużynowe: Danuta Kobiela i Małgorzata Szadkowska

Działanie finansowane jest ze środków otrzymanych z Narodowego Instytutu Wolności w ramach Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2030

Nauczanie zdalne-ciąg dalszy

Nauka zdalna w szkołach przedłużona do 3 stycznia 2021 r.

Stacjonarne funkcjonowanie szkół zostaje ograniczone do 3 stycznia 2021 r. – poza pewnymi wyjątkami. Już od 30 listopada 2020 r. będzie można prowadzić zajęcia sportowe w szkołach sportowych oraz praktyczną naukę zawodu w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe.

(…)

Rozwiązania te przewiduje podpisane 24 listopada przez ministra edukacji nauki rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Rozporządzenie wchodzi w życie 30 listopada 2020 r.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Materiały

 

Kształcenie na odległość

Kształcenie na odległość w klasach I-III szkoły podstawowej – poradnik MEN dla nauczycieli i rodziców

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało praktyczny poradnik dotyczący zdalnej edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej. W materiale zebraliśmy wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość. W poradniku przedstawiliśmy także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych.

Z publikacji mogą korzystać rodzice oraz nauczyciele uczniów z klas I-III szkoły podstawowej.

Zachęcam Państwa do zapoznania się z poradnikiem oraz proszę o przekazanie go nauczycielom i rodzicom.

 

Z poważaniem
Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN

 

http://Poradnik dla szkół klasy I-III – wersja pdf

http://Poradnik dla szkół klasy I-III – wersja word

 

Dzień pluszowego misia

Pluszowy miś – ulubieniec z dzieciństwa, powiernik wielu sekretów obchodzi swoje święto co roku 25 listopada.  Dzieci  z PP „Ognik” , Oddziału Przedszkolnego i uczniowie klasy I (on-line)  zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Poznały historię święta, śpiewały piosenki, układały rymowanki oraz oglądały bajkę „Miś Uszatek” powstałą w oparciu o lekturę Cz. Janczarskiego. Dzieci wykonały sylwety misiów, maski, (on-line) zrobiły misia z kół, poznały zwyczaje niedźwiedzi, rozwiązywały rebusy, labirynty, kodowały drogę misia do miodu. Mamy nadzieję, że to wielkie misiowe przyjęcie zostanie we wspomnieniach dzieci na długi czas.

Zajęcia przeprowadziły: Joanna Lekner, Alicja Sikora i Małgorzata Szadkowska

 

11 Listopada - Narodowe Święto Niepodległości

"Uczcie się historii, znajomość jej jest bardzo potrzebna w życiu."
Marszałek Józef Piłsudski

 

7 listopada uczniowie kl. I-III wzięli udział w  bibliotecznej lekcji historii. W oparciu o ilustracje, książki - „Legendy Polskie”, „Znak Orła”, „Asiunia”, „Kto , Ty jesteś?”, „Poradnik Polskiego patrioty” poznawały fragmenty naszej historii. Następnie wykonały biało-czerwone chorągiewki, aby 11 listopada udekorować nimi okna swoich domów.

Natomiast zuchy 1 GZ i  harcerze 1 DH, w dniu 11 listopada pokazały, czym jest patriotyzm. Mimo obostrzeń, przestrzegając zasad działania w czasie pandemii, podejmowały różne, inicjatywy, które miały upamiętnić ten wyjątkowy dzień. W dzisiejszych, trudnych czasach pokazały czym jest świadomość wspólnoty oraz umiejętność dzielenia się radością z innymi.

Opracowała:
Małgorzata Szadkowska

 

„Mała książka – wielki człowiek”

Uczniowie kl. I biorą udział w tegorocznej edycji kampanii „Mała książka – wielki człowiek” . 6 listopada w bibliotece szkolnej Pani bibliotekarka i wychowawczyni kl. I , w obecności Pani Dyrektor Bożeny Marchel, przekazały  pierwszoklasistom  wyprawki kampanii społecznej Instytutu Książki „Mała książka- wielki człowiek”. W skład wyprawki wchodzą:
• książka „Pierwsze abecadło,
• broszura „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”
• materiał pomocniczy „Kreatywny alfabet”

Przy pomocy specjalnie przygotowanej książki uczniowie klasy I zostali zaproszeni do odbycia niezwykłej przygody – umiejętności rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu czerpania przyjemności z czytania lektury przy wsparciu najbliższych oraz odkrywanej tej, czytanej samodzielnie. Dzieci z zainteresowaniem oglądały otrzymany pakiet.

Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Opracowała: Małgorzata Szadkowska

 

Akcja "Szkoła do hymnu"

W środę 11 listopada obchodzimy 102. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Nasza szkoła odpowiedziała na  zaproszenie MEN i wzięła  udział w akcji "Szkoła do hymnu", w ramach której o 11.11  uczniowie  (on-line) wraz z nauczycielami zaśpiewali  "Mazurka Dąbrowskiego".  Do akcji aktywnie włączyły się także dzieci z Punktu Przedszkolnego „Ognik” oraz Oddziału Przedszkolnego  nadal pracujące w trybie stacjonarnym. Odświętnie ubrane przedszkolaki  w obecności Pani Dyrektor Bożeny Merchel  i wychowawczyń, w swoich salach zaśpiewały hymn Polski.

Opracowała:
Małgorzata Szadkowska

 

Próbny alarm przeciwpożarowy

W trosce o bezpieczeństwo uczniów w naszej szkole przeprowadzony został próbny alarm pożarowy połączony z ewakuacją uczniów kl. I-III, PP „Ognik”,  Oddziału Przedszkolnego,  nauczycieli oraz pracowników z budynku szkoły. Uczniowie kl. IV- VIII pracujący zdalnie podczas zajęć także zostali o nim poinformowani i na ten czas przerwano zajęcia on-line. Akcja przebiegła sprawnie,   zgodnie zasadami postępowania w czasie niebezpieczeństw. Po usłyszeniu alarmu uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy opuścili budynek szkoły, szybko dotarli  do wyznaczonego miejsca zbiórki.

Celem tych ćwiczeń było przypomnienie  uczniom, a także innym osobom jak należy się zachować w sytuacji zagrożenia. Alarmy próbne przygotowują nas do odpowiedniego postępowania podczas ewakuacji na wypadek pożaru lub innego zagrożenia.

Opracowała: Małgorzata Szadkowska

 

Dzień Zdrowego Śniadania 2020

 „Śniadanie Daje Moc” - “Dzieciaki! Jedzcie zdrowo”

Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i został zainicjowany w 2007 roku przez Komisarza Unii Europejskiej i Euro- Toques- organizację zrzeszającą szefów kuchni. Celem święta jest promowanie zdrowego jedzenia wśród najmłodszych (i nie tylko), dobrych nawyków żywieniowych, spożywania regularnie posiłków, informowanie o konsekwencjach złej diety. 

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień.
W związku z tym, że w br. 8 listopada to niedziela, dzieci z PP „Ognik”, oddziału przedszkolnego oraz uczniowie kl. I-III przygotowały śniadanie 6 listopada w swoich klasach, (co związane jest z przestrzeganiem zasad pracy w czasie COVID) . Dla naszych uczniów był to dzień szczególny. Śniadanie poprzedziliśmy zajęciami, które miały na celu uświadomienie dzieciom, jak ważne jest spożywanie rano zdrowego posiłku . Uczniowie poznali 12 zasad zdrowego odżywiania się  oraz przypomnieli reguły zachowania się przy stole i higieny spożywania posiłków.
Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w podjętej akcji. Na stołach pojawiły się kolorowe kanapki, galaretki z owocami, warzywno –owocowe  pankejki, sałatki warzywne,  tosty. Przygotowanie śniadania było dla wszystkich  prawdziwym wyzwaniem. Dziecin zjadły ze smakiem przygotowane przez siebie śniadanie.

Opracowała: Małgorzata Szadkowska

Do 29 listopada br. przedłużamy zawieszenie zajęć stacjonarnych. Uczniowie klas I-III przechodzą na naukę zdalną

Do 29 listopada br. przedłużamy zawieszenie zajęć stacjonarnych.

Uczniowie klas I-III przechodzą na naukę zdalną.

Od poniedziałku, 9 listopada br. zawieszone zostają zajęcia stacjonarne dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Tym samym, do 29 listopada br. przedłużamy zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych, uczniów i słuchaczy szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy szkół dla dorosłych i form pozaszkolnych (kursowych). Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego będą funkcjonowały bez zmian.

Oznacza to, że uczniowie i słuchacze wszystkich klas szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym szkół dla dorosłych, a także słuchacze i uczestnicy form pozaszkolnych prowadzonych przez placówki kształcenia ustawicznego oraz centra kształcenia zawodowego – do 29 listopada br. będą uczyć się wyłącznie w trybie zdalnym.

Szkoły i placówki, w których nie będą zawieszone zajęcia stacjonarne

Nauka i opieka dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego pozostaje bez zmian.

Stacjonarnie, tak jak do tej pory, pracować będą również szkoły specjalne w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.

Dyrektorzy szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych i ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych, a także szkół specjalnych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej będą mogli sami w tym okresie decydować o trybie nauczania.

Dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu, dyrektor szkoły będzie zobowiązany zorganizować nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów i niezbędnego sprzętu znajdującego się w szkole).

Opieka w świetlicach szkolnych oraz praca nauczycieli

Od poniedziałku, 9 listopada br. szkoły podstawowe będą miały obowiązek zapewnienia funkcjonowania świetlic szkolnych dla uczniów, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19.

Nauczyciele oraz inni pracownicy szkół i placówek oświatowych realizujący nauczanie zdalne będą mogli zostać oddelegowani do pracy w domu z wyłączeniem przypadków, gdy jest to niezbędne do realizowania zadań na terenie placówki. Rozwiązanie to przyczyni się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa wśród pracowników na terenie placówki.

Przypominamy również, że istniejące przepisy dają możliwość zawieszenia funkcjonowania przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego, szkoły lub placówki edukacyjnej, jeżeli występują przesłanki zagrażające życiu i bezpieczeństwu uczniów.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Materiały
Nowelizacja​_rozporządzenia​_30b​_.pdf 0.30MB

 

Źródło: MEN

 

Jesienne cudaki

Twórczość plastyczna odgrywa istotną rolę w rozwoju dziecka i jest jedną z ważniejszych form działalności w wieku przedszkolnym. Praca umysłu w połączeniu z pracą rąk sprawia, że zajęcia te stają się ważnym, niewerbalnym środkiem poznawania otaczającej rzeczywistości. 
Wraz z  przybyciem jesieni  Dzieci z Oddziału Przedszkolnego zbierały dary, które przynosi "Pani Jesień" :kasztany, żołędzie, liście, szyszki itp. Ze zgromadzonych materiałów przyrodniczych dzieci wykonały różne postacie; ludziki, zwierzątka  i cudaki. Kolorowa jesień sprzyja twórczym działaniom dzieci.

Opracowała: Joanna Lekner

 

Ogródek w oponach

 Dzieci z Oddziału Przedszkolnego podjęły się bardzo odpowiedzialnego zadania. Z pomocą licznie przybyłych rodziców i Pana woźnego wypełniali wcześniej pomalowane opony ziemią a następnie posadzili cebulki kwiatowe m. in.: tulipanów, żonkili.

Dziękuję rodzicom za włączenie się w realizację projektu.


Opracowała: Joanna Lekner.